Tutaj powinien być opis

Programowanie w Akademii Skrzata

27 i 28 listopada w Akademii Skrzata odbyły się pierwsze zajęcia z programowania w ramach innowacji pedagogicznej „Przedszkolaki Bystrzaki”. Głównym celem innowacji jest nauka podstaw programowania i kreatywnego rozwiązywania problemów z zastosowaniem metod i dostępnych narzędzi wywodzących się z informatyki. Podczas listopadowych zajęć przedszkolaki nauczyły się wyznaczać trasę według instrukcji, stosowały określenia: w prawo, w lewo, prosto. Wszystkie dzieci brały aktywny udział w programowaniu trasy na przygotowanej macie z kolorowych kwadratów, utrwalały nazwy kolorów oraz kierunki, a także znalazły wyście z labiryntów:” Nasza myszka jest głodna, pomóż jej odnaleźć drogę do serka”, „Pomóż misiowi dojść do miodu”. Na drugich zajęciach dzieci zapoznały się z działaniem gąsienicy interaktywnej. Zabawa polegała na wyznaczaniu trasy gąsieniczki tak, aby dotarła do wyznaczonej mety. Przedszkolaki z zainteresowaniem i ogromnym zaangażowaniem obserwowały, dokąd ustalona kombinacja zaprowadzi ich radosnego towarzysza. Taka zabawa uczy dzieci logicznego myślenia, planowania i rozwiązywania problemów. Nie lada frajdą było również ustawianie przeszkód, które odpowiednio zaprogramowana gąsieniczka będzie musiała ominąć.